Freedomtrail - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Annemieke Kuipers - WaarBenJij.nu Freedomtrail - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Annemieke Kuipers - WaarBenJij.nu

Freedomtrail

Door: Miek

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

24 September 2015 | Verenigde Staten, Boston

Laatste dag in de USA.
Na opnieuw een verbazingwekkend goede nachtrust en een ontbijtje aan de overkant, in korte broek en op flip-flops de metro in. Op weg naar het begin van de bekende Freedomtrail hier in Boston. We hoeven pas rond 6 uur in de middag naar het vliegveld dus hebben de hele dag om nog in Boston rond te hangen. Onze bagage staat gestald achter de balie in onze hostel dus daar hebben we geen omkijken naar.

De Freedomtrail is een wandelpad van zo'n 5 kilometer die je langs alle historische bezienswaardigheden van Boston brengt. Het zijn de gedenkplaatsen aan de Amerikaanse revolutie. We hebben hem helemaal uitgewandeld en 't was mooi om te zien en vooral erg lekker. De zon schijnt volop, 27 graden met een licht windje... Goed te doen.
Nog even genieten van het lekkere weer.

De Freedomtrail brengt je ook door Little Italië. De oudste wijk van Boston met meer Italiaanse restaurants dan in heel Manhattan, wordt beweerd. Daar hebben we meteen een leuk plekkie gevonden voor een late lunch. Eerst de trail afgewandeld via Bunker Hill naar het eindpunt Charlestown Navy Yard, waar de 200 jaar oude USS Constitution ligt.
Van daaruit een mooie laatste blik over het water naar de skyline van Boston.
Toen terug naar "Florentine Café" waar we bij het open raam met goed gevulde bloembakken, heel idyllisch, zuchtend, hebben zitten lunchen.
Ons plan om de fastfood-ketens te spekken in Amerika is niet geslaagd.... Daarentegen hebben we elke dag de meest verrassende plekjes gevonden om overheerlijk te eten.
Beter dus......