Cape Cod - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van Annemieke Kuipers - WaarBenJij.nu Cape Cod - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van Annemieke Kuipers - WaarBenJij.nu

Cape Cod

Door: Miek

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

19 September 2015 | Verenigde Staten, Hyannis

Na een goeie nachtrust, in een megabed, elkaar wakker geappt. En na een uitgebreid ontbijt, in de smaakvol ingerichte eetkamer, met moeite afscheid genomen van dit mooie stijlvolle huis.

Op naar de "Breakers". Een over de top landhuis met 70 kamers en 20 badkamers aan de kust van Newport, ontworpen als buitenhuis door de eigenaar zelf, Cornelius van der Bilt. Bewoond door deze familie tussen 1895-1948. Noem het maar de Amerikaanse royalty uit die tijd. Met een levensstijl die voor de Downton Abbey kijkers heel herkenbaar zou zijn. Een huis met Franse, Italiaanse, Engelse, Spaanse en Oostenrijkse stijlen door elkaar gekopieerd en aangevuld met de nieuwste technische snufjes uit die tijd. Er staan daar langs de kust veel grote landhuizen die allemaal zijn opengesteld voor publiek maar eentje leek ons wel genoeg dus gingen we voor de grootste en meest pompeuze en hebben daar de audiotour gedaan.
Daarna de Cliff Walk gedaan met z'n Forty Steps, aan de kust, achter alle landhuizen langs.

Volgende bestemming Cape Cod. Ook deze route wilde we eigenlijk alleen maar langs de kust rijden maar al snel bleek dit niet zo hijgend te zijn. Dus zijn we afgezakt naar de Highway. Ging meteen ook een stuk sneller. We wilden ook graag een shopping momentje inlassen dus zijn we gestopt bij een Target en een Wallmart. Hebberigheid is dan moeilijk tegen te gaan. Hopelijk krijgen we alles in de koffer. Ook eindelijk een Tacobell gescoord.